Catechesewerking Rupelkerk Sint-Franciscus

Kijken jullie uit naar het moment dat je kind het Vormsel ontvangt?
Is dat in het werkjaar 2021 - 2022?

Fijn, ook wij zien er naar uit om samen met jullie gezin op weg te gaan naar dat belangrijke moment.

Sommigen onder jullie kennen onze aanpak als “Jonge gezinnen op weg met Jezus” al door je deelname aan één of meerdere activiteiten die we de voorbije maanden hebben georganiseerd. Anders dan vroeger.
We hebben een totaal nieuwe aanpak ontwikkeld waarbij we het gezin centraal plaatsen en elk lid van dat gezin uitnodigen en betrekken bij de voorbereiding naar dat belangrijke moment, die fantastische dag.

Via activiteiten en opdrachten maakt het hele gezin kennis met Jezus en ontdekt het hoe Jezus hen motiveert in hun dagdagelijkse leven, hen helpt met het overbrengen van waarden, ook de Christelijke waarden. Ze ondervinden dat de Kerk van vandaag onverwacht leuk en modern is, maar ook dat de stilte van een kerkgebouw zijn waarde heeft.
We laten de traditie van de sacramenten en het Vormsel niet los, wel de traditionele aanpak…

De activiteiten worden niet meer per parochie georganiseerd noch een aparte werking vormselvoorbereiding. We vertrekken vanuit het gezin en gaandeweg leren we wat het betekent gevormd te worden. Uiteraard schenken we de nodige en extra aandacht aan elke communicant op het moment dat hij of zij er klaar voor is, waarbij we steeds het hele gezin betrekken.

Benieuwd naar hoe we aan de slag gaan en waarom?
Wil je horen hoe de gezinnen dit jaar de voorbereiding hebben – en nog steeds - ervaren?
Interesse en wil je dat we jullie op de hoogte houden van volgende activiteiten en het oudercontact op 7 oktober 2021 om 20u in de Sint-Pieterskerk te Rumst of op 13 oktober 2021 om 20u in de Heilig-Hartkerk van Boom waarop we meer uitleg geven?

Registreer je snel via Gezinnen op weg  of stuur een brief naar Gezinnen op Weg, Peperstraat 12, Rumst of geef een briefje af aan je godsdienstleerkracht. Vermeld steeds je naam/voornaam, adres, mail, tel, én de namen en geboortedata van alle kinderen van jullie gezin.

PS: wil je al eens proeven van een activiteit? Klik dan zeker op info over de zomeractiviteit en hou de website in het oog!

Bijkomende info kan je ontvangen via het Rupelkerksecretariaat - Email: secretariaat@rupelkerk.be of gsm: 0474 01 98 05

Els Schiltz
mail: Els.schiltz@rupelkerk.be